sobota, 30 marca 2013

Recenzja serialu: ,,Czysta krew"


O czym jest serial ,,Czysta krew" (ang. True Blood)?
Opis fabuły: Dzięki wynalezionej w japońskim laboratorium syntetycznej krwi oraz napojowi z jej ekstraktem o nazwie True Blood, w ciągu zaledwie jednej nocy wampiry z legendarnych potworów przeistoczyły się w przykładnych obywateli. I chociaż ludzie nie figurują już w ich jadłospisie, społeczeństwo niepokoi się, co stanie się, gdy wampiry opuszczą mroczne kryjówki. Przywódcy religijni i polityczni na całym świecie wyrazili już na ten temat swoje zdanie i jedynie mieszkańcy Bon Temps, małego miasteczka w Luizjanie, nie mogą zdecydować się, co o tym naprawdę myśleć. Miejscowa kelnerka, Sookie Stackhouse (Anna Paquin) dobrze wie, jak wygląda życie na marginesie społeczeństwa. Jako osoba posiadająca wątpliwy dar słyszenia myśli innych ludzi, przychylnie patrzy na integrację społeczną wampirów, a w szczególności na pewnego przystojnego 173-latka, Billa Comptona (Stephen Moyer). Niestety seria tajemniczych wydarzeń, które towarzyszą pojawieniu się Billa w Bon Temps wystawi otwartość Sookie na ciężką próbę.Czysta krew to intrygujący i przyprawiający o dreszcz emocji serial, na motywach powieści Charlaine Harris, w reżyserii Alana Balla, zdobywcy nagrody Emmy, Oscara za American Beauty i twórcy Sześć stóp pod ziemią. Sam Ball określa swoją nową produkcję jako popcorn dla inteligentnych ludzi z udziałem barwnych i nieszablonowych bohaterów.

Moja opinia: Przyznam, że pierwszy raz gdy oglądałam pierwszy odcinek tego serialu, z przyjemnością nacisnęłam na krzyżyk w górnym prawym rogu okienka. Pierwsze co rzuca się w oczy to sztuczne kły, wyglądające naprawdę komicznie. Potem natomiast postanowiłam spróbować jeszcze raz dotrwać do końca i o dziwo, tym razem coś mnie w tym serialu urzekło. Cieszy mnie, że pojawiają się w tym serialu różne nadprzyrodzone istoty, których nawet nie znałam z innych filmów a mimo to ich istnienie wydaje się bardzo oczywiste. Podoba mi się również gra głównej bohaterki, która gra Sookie, a także rola Billa Comptona oraz Erica, który zaskarbił sobie moją sympatię wieloma scenami, których chyba inny aktor nie mógłby zagrać lepiej. On ma w sobie to coś, coś, co sprawia, że jeszcze chętniej oglądam ten serial.
Mocnymi stronami, ale dla niektórych wręcz przeciwnie, bardzo słabymi i odpychającymi jest fakt, że w tym serialu jest bardzo dużo scen których dzieci poniżej lat osiemnastu oglądać nie powinny, widać naprawdę dużo nagości, okrucieństwa, krwi. Mimo wszystko, ja ten serial lubię i jestem w stanie nawet przeżyć te kilka minusów, bo jednak fak faktem, z każdym kolejnym odcinkiem serial bardziej wciąga, ale najgorsze jest przeżycie pierwszego odcinka, przy którym strasznie się męczyłam, żeby dotrwać do końca.

Serial zdobył wygrane za:
- najlepsza aktorka w serialu dramatycznym Anna Paquin (2009)
- najlepszy dobór obsady serialu dramatycznego (2008)
- ulubiony specjalny serial w telewizji kablowej (2013)
- ulubiona telewizyjna obsesja (2010)
- najlepszy zespół kaskaderski w serialu telewizyjnym (2011)
- zdobywca Najlepszy nowy program (2010)
- najlepszy montaż godzinnego serialu telewizyjnego dla telewizji niekomercyjnej Andy Keir, Michael Ruscio za odcinek "Strange Love" (2009)
- najlepszy serial dramatyczny (2011)
- najlepsza obsada telewizyjna (2009)
- najlepsze wydanie DVD serialu za kompletne wydanie pierwszego sezonu (2009)
- najlepszy aktor drugoplanowy w serialu, miniserialu lub filmie telewizyjnym Nelsan Ellis (2008)
- najlepsza aktorka w serialu dramatycznym Anna Paquin (2008)
- najlepszy aktor telewizyjny Stephen Moyer (2011)
- najlepszy występ gościnny Joe Manganiello (2011)
- najlepszy montaż dźwięku w odcinku serialu - dialogi i technika ADR (2010)

Poza tym zdobył jeszcze 68 nominacji, w sumie 82, w tym 15 wygranych.







Ciekawostka: Aktorka Anna Paquin i Stephen Moyer są prywatnie małżeństwem, mają razem bliźniaki.
 Gdzie można za darmo obejrzeć wszystkie sezony tego serialu?
Na stronie http://www.twoje-seriale.tv/true_blood/ , życzę miłego oglądania :-)

1 komentarz:

  1. wg mnie jeden z najgorszych chłamów w historii niesiony falą popularności wampirów. I główna bohaterka, którą od pierwszego momentu chce się zabić...

    OdpowiedzUsuń